söndag, juni 03, 2012

Lördags mys och barndop

I dag var det äntligen dags för vårt barnbarn Kevin att döpas. Det blev en fin dop cermoni tillsammans med släkt och vänner i en liten kyrka. Efter dopet serverades det kaffe, bulle, kakor och tårta. Det blev en liten synd bara jag tog en liten bullebit till kaffet men ingenting annat och det var inte ens gott.

Fram emot kvällen lagade vi middag kycklingfile fylld med färsk timjan, hemmagjord senap och riven ost över innan denssa åkte in i ugnen i 30 min. Till detta åt vi en god sallad med buffelost, plommontomater,gurka, isbergssallad, rödlök och olivolja. Vårt lördagsmys framför tv:n blev sedan en Blåbärs och kokosmousse som jag mixade ihop.

Blåbärs och kokosmousse
2 portioner:
1,5 dl philiadelphia ost
1 dl kokosmjölk
0,5 dl fruktsirap eller agavesirap
2 msk riven kokos
2 tsk blåbärspulver
1,5 dl färska blåbär (jag tog frysta trädgårds bär)
Garnera med riven kokos och bär.

Oj de här var verkligen goda! Synd att man inte ser de fina glasen jag serverade ur. Jag lade några frysta bäri botten på glasen först innan jag hällde över moussen som sedan fick stå färdig garnerade i kylen i några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar