lördag, maj 19, 2012

Kladd muffins

Blev en aningen rastlös här på förmiddagen så jag gick in i köket och bakade kladd muffins som vi kan testa ikväll tillsammans med en irish coffe tänkte jag. Men först skall vi på middag hos mina föräldrar där vi säkert kommer att bli bjudna på något. Och eftersom det är lördags kväll tänkte jag att det kunde bli gott med en Irish coffe givetvis på LCHF vis och en smarrig kladdig muffins till det.

2 ägg
100 smör
½ krm äkta vanilj
3/4 dl grädde
100 g mörk choklad mins 70 procentig

Sätt ugnen på 175 grader
Vispa äggen så fluffigt det går
Smält smöret och lägg ichokladen och låt den smälta under omrörning.Vispa ned grädde och vanilj i äggsmeten och därefter chokladsmeten vispa tills det är ordentligt blandat
Häll upp i muffindformar ca 12 st fyll bara till hälften och grädda 6-8 min. Serveraa tillsammans med vispad grädde och bär.

Kladdmuffins Kladdkaka-LCHF

1 kommentar:

  1. Oh ser så Gött ut...mådte jag prova**ler**

    SvaraRadera